Mecanismul 1%, transformat ulterior în 2%, a luat naştere în anul 2003 din necesitatea identificării unei soluţii de finanţare pentru sectorul non-profit din România, dependent de finanţarea externă, dar şi de iminenta scădere a fondurilor europene odată cu intrarea în Uniunea Europeană. Acest sistem poate stimula comportamentul filantropic al cetăţeanului, prin implicarea acestuia în susţinerea unor cauze sociale şi responsabilizarea lui în cheltuirea banului public, creându-se premisele unor importante efecte benefice la nivel social.

Analizele următoare își propun să evidențieze gradul de folosire al acestui mecanism, în perioada 2008-2015

Nivelul redirecționării din anii trecuți:

1Evoluție anuală – format .xls – descarcă fișierul

grafic 1 grafic2

 

Situația detaliată pentru campaniile din anii trecuți:

Anul campaniei: 2015 / 2014  / 2013 / 2012 / 2011 / 2010 / 2009

Rezultatele campaniei 2% din anul 2015 (privind veniturile din anul 2014)

Infografic-01

Lista detaliată a entităților și a cuantumurilor aferente ce au primit sume din redirecționarea 2% – campania derulată în anul 2015 pentru veniturile aferente anului 2014

21

Descarcă situația completă – format .xls